Wie en wat is E.V.A?

E-Heli Vereniging Alkmaar (E.V.A) bestaat uit een groep enthousiaste modelheli vliegers uit de regio NH-Noord. Het bleek dat er voor deze specifieke tak van de modelvliegsport nog geen echte vereniging was in deze regio. Daar is verandering in gebracht met de oprichting van E.V.A. om zo met elkaar te kunnen genieten van deze geweldige hobby. Wij zijn ook aangesloten bij de KNVvL en kunnen daarbij gebruik maken van de voordelen die dit met zich mee brengt.

Lessen en andere activiteiten

Bij E.V.A. zijn momenteel 4 instructeurs die met een gestandaardiseerd lessysteem lesgeven. De lessen worden in de zomerperiode (april t/m september) op zondagochtend van 10:00 tot 12:00 uur en op woensdagavond van 19:00 tot 21:00 uur op vrijwilligersbasis gegeven. Leden die dat willen kunnen bij de instructeurs een afspraak maken.
In de winterperiode (oktober t/m maart) organiseren we eveneens clubavonden. Buiten de gezelligheid wordt er gebouwd, advies en ervaringen uitgewisseld maar ook gevlogen met een PC simulator. Deze clubavonden houden we in het gebouw ‘De Terp’ van 19:00 uur tot 23:00 uur. Ook zijn wij regelmatig gedurende het hele jaar aanwezig op diverse evenementen in de regio Alkmaar (bijv. Gondelvaart) waarbij we vliegdemonstraties geven en je advies en informatie kunt krijgen over deze hobby. We organiseren ook andere gezellige activiteiten zoals een BBQ en een nieuwjaarsborrel.

Brevet

Als vereniging streven we ernaar dat onze leden een veiligheidsbrevet heli halen. Met het verkrijgen van dit brevet toon je als lid aan dat je de basis onder de knie hebt en mag je zelfstandig zonder begeleiding van een instructeur op de vlieglocatie vliegen. Wij hebben een aantal door de KNVvL erkende examinatoren die examens op onze eigen vlieglocatie mogen afnemen.

Vlieglocatie

Onze  vlieglocatie is gelegen aan  de  Westdijk 24-23 1847 LH  in  Zuidschermer .   Daarnaast hebben wij in de winterperiode regelmatig de beschikking over indoor locaties in de omgeving van Alkmaar. Hier kunnen zowel ervaren als beginnende heli vliegers terecht.

Andere voordelen

Niet alleen de gezellige clubactiviteiten, lessen of halen van een brevet kunnen redenen zijn om lid te worden. Denk aan het veilig kunnen vliegen op een legale locatie en goed verzekerd door de KNVvL.

Mocht u na het lezen van de website nog vragen hebben, schroom niet om contact op te nemen. Graag tot ziens bij E.V.A!